Ketten közösen a Városüzemeltetési Kft. élén

Létrehozás: 2018. Aug. 17. - 11:08

Március közepe óta Ács Attila és Bognár Balázs, mint társ-ügyvezető igazgatók együtt irányítják a Városüzemeltetési Kft.-t. Az együttműködés sikerességéről, tapasztalataikról, a munka megosztásáról és terveikről kérdeztem őket.

Bizonyára már sokan ismerik itt Devecserben, mégis arra kérem, néhány mondatban mutassa be magát!

Bognár Balázs: 1984-ben születtem. Az általános iskolát követően, a veszprémi Táncsics Mihály Szakközépiskolában magasépítő képesítést szereztem. Tanulmányaimat a Pannon Egyetemen folytattam vállalkozásszervezés szakirányon, valamint magasépítő technikus, illetve aranykalászos gazda vizsgám is van. Dolgoztam külföldön, a helyi önkormányzatnál -tanya-, majd városgondnok voltam -, a Vízügynél, a balatonfűzfői hajógyárban. 2018-ban megpályáztam ezt az állást, amit aztán elnyertem, így március 16-a óta társ-ügyvezetője vagyok a Kft.-nek.

Milyen tervekkel kezdte a munkát a Kft.-nél?

B.B.: Legfőképpen a területek karbantartására összpontosítottam. Az összes szabadtéri bútor, valamint a Kft. gépállománya is felújításra szorul. A városunk területén található száraz fákat ki kell vágni, helyettük újakat kell telepíteni. A volt buszmegálló területére a jövő évben tulipánfák kerülnek. Lakossági kérésre, a karácsonyi időszakban idén nagyobb színpompába „öltözik” a város. Szükségesnek látom a dolgozói létszám növelését is. Mindezek mellett a lakossági igényeket – a lehetőségeinkhez mérten – igyekszünk kielégíteni.

A Kft. élén hosszú ideig Ács Attila állt ügyvezető igazgatóként, és intézte ezen a területen a város dolgait. Most Balázs személyében egy társat is kapott. Hogyan ítéli meg a közös munkát?

Ács Attila: Úgy gondolom együtt tudunk dolgozni, végül is egy a cél, egy a feladat.

Az ügyvezető igazgatói munka, mit jelent Önöknek?

Á.A.: A nevével ellentétben a tevékenységünk sokrétű, a munkavezetéstől kezdve az anyagbeszerzésen, szerszámkiadáson át, az elvégzett munka ellenőrzéséig. Ismernünk kell az egyes dolgozók terhelhetőségét is.

B.B.: Egy kihívás is számunkra, minden nap hoz valami újat, amit meg kell oldanunk, az óriási felelősség mellett.

Önök szerint melyek azok az emberi tulajdonságok, amelyek elengedhetetlenek az ügyvezetői-, illetve a közös munkavégzéshez?

B.B.: Korunkból kiindulva Attila az édesapám lehetne. Benne a tapasztalat, bennem a lendület van. Én a modernebb dolgokat helyezem előtérbe. Hogy példaként említsem; a kerti bútorokat most krémszínű festékkel fogjuk lefesteni, a játszótereken színesek lesznek a padok. Ami kell még az önbizalom, a megfelelő hozzáállás a többiekhez, de ugyanakkor szigorúnak is kell lenni.

Á.A.: Az egészhez mérhetetlen türelem kell és stressztűrés. Nagyon emberismerőnek kell lenni. Kettőnk munkáját tekintve; 17 év alatt egyszemélyes felelősségem volt, ez most kétszemélyes. Eddig szerencsére mindent meg tudtunk beszélni egymással és helyén tudtuk kezelni a dolgokat.

Milyen munkafeladatok hárulnak Önökre napi szinten?

Á.A.: Kertészeti végzettségem van, így a zöldterületek ápolása, gondozása jobbára az én feladatom. A Balázsé a használtcikk-piac, mivel az egy vállalkozási tevékenység, így - az iskolai végzettségét tekintve -, ez egy jó tapasztalatszerzési lehetőség a számára. Megosztottuk a munkát, de természetesen mindegyikünknek rálátása van mindenre, a felelősségünk is közös.

Mennyire tartják eredményesnek a napi béresek foglalkoztatását?

Á.A.: A gépeink elöregedettek, valamint alkatrészproblémák is akadtak, ezért megcsúsztunk a zöldterület gondozással. A kis létszámunkat a napi béres foglalkoztatással próbáltuk egalizálni. A júniusi hónap volt a legerősebb, amikor 10-12 fő napi bejelentett dolgozót foglalkoztattunk. Ez most már leredukálódott, mivel utolértük magunkat. Jelenleg már csak 1-2 főt foglalkoztatunk így. Összességében sikeresnek mondhatjuk a kezdeményezést.

Hány fő dolgozója van most a Városüzemeltetési Kft.-nek?

Á.A.: Jelenleg a Kft.-ben 10 fő dolgozik. 2 fő ügyvezető, 1 fő adminisztrátor és 8 fő alkalmazott, ebből sajnos 1 fő hosszabb ideje táppénzen van, 1 fő az óvoda gondnoki feladatait látja el, 1 fő a munkaidejének 80%-át a Start-munkaprogramban tölti, így a Kft.-nél 5 fő az, aki aktív munkát végez, nekik mindenben részt kell venniük. 11 fő közmunkásunk van -, ebből 3 férfi -, őket a parkgondozásban foglalkoztatjuk.

B.B.: A használtcikk-piacon jelenleg 5 fő portaszolgálatot teljesítő őr van, 1 fő 4 órás munkaidőben dolgozik. Hétvégente megbízási szerződéssel 6 fő dolgozik, feladatuk a díjak beszedése (parkolódíj, helységdíj). A 6 főből ketten a piac zöldterületeinek gondozását is végzik.

Milyen munkálatok, fejlesztések várhatóak a közeljövőben a meggyeserdei piacon?

B.B.: Az önkormányzat nyert egy pályázatot, a tervek szerint a kivitelezésnek 2018 őszén fognak nekiállni. Az utak, a vízelvezetés, illetve az elektromos hálózat kiépítése lesz a fő szempont. Jelenleg a főportán kisebb felújítás zajlik. A mosdókat folyamatosan karban kell tartani. Egyeztetés alatt van a kinti konnektorok helyének kijelölése, és egy-két helyen szükséges reflektor kialakítása is.

 

Á.A.: Sajnos, akik üzemeltették a piacot, nem volt érdekük az épületek karbantartása, így azok állaga teljesen tönkrement. Közel 480 m³ felgyülemlett szemetet „örököltünk” a piac átvételekor, ennek elszállítása anyagilag is nehézséget okoz. A bevétel egy részét a kisebb hibák javítására fordítjuk. Mivel az elektromos hálózat nincs kiépítve, szeretnénk egy úgynevezett kártyás almérőt elhelyezni, annál a bérlőnél, aki ezt igényli. Ezt most egyeztetjük majd az E.ON-nal.

Milyen terveik vannak a pozitív változások érdekében?

B.B.: Kettőnk között a kommunikáció jól működik, ez már egy jó alap. Ötleteink vannak, csak sajnos elegendő pénz nem áll rendelkezésre.

Á.A.: Jó lenne, ha a temetőben lévő ravatalozó megújulhatna. A meglévő sírok mellett, az új sírhelyek, parcellák kialakítása szellősebb, parkosabb jellegű lehetne, padokkal, árnyat adó fákkal. Kedvező lenne a szemléletváltás is az emberek részéről, és nem rongálnák meg a közbútorzatot, a kihelyezett hulladéktárolókba nem a kommunális hulladékot szórnák el. Szerencsés lenne, ha nagyobb körben működne a kommunikáció, nemcsak kettőnk között, de vannak, akik ezt is tönkre akarják tenni. Így nehéz dolgozni, pedig ez egy gyönyörű, szép feladat.

Az ügyvezetői elfoglaltság elég időigényes. Hogyan fogadja ezt a családjuk?

Á.A.: Az én családom megszokta. Hiába jár le a munkaidő, attól még nincs vége a munkának, főleg mióta a piacot is üzemeltetjük, hétvége sincs. Felelünk az emberekért, felelősek vagyunk azért, amit ránk bíztak.

B.B.: Igyekszem a munkát nem hazavinni, de tény, hogy állandóan készenlétben kell lenni. Ez a munka ezzel jár, ehhez kell igazodni.

Szabadidejükben, mivel foglalkoznak szívesen?

Á.A.: Szeretek kertészkedni, szőlőm van a Somlón. Szívesen pecázok. A családdal régen sokat kirándultunk, nyaraltunk. Nekünk most már az a nyaralás, ha a két unokát megkapjuk egy hétre, nincs is ennél örömtelibb feladatunk.

B.B.: A sportok minden ágát szeretem, motorozom, biciklizek, futok. Szeretek utazni is, a természetben kirándulni, moziba járni, barátokkal lenni.

Melyik volt életük azon pillanata, amelyre a legszívesebben emlékeznek vissza?

Á.A.: Amire szívesen emlékszem a gyermekeim, unokáim születése. Mindkét lányom élete egyenesben van és ez elégedettséggel, jó érzéssel tölt el.

B.B.: A legemlékezetesebb a keresztlányom születése volt. De ezen kívül minden pillanat, amit a családdal töltök, nekem az a legfontosabb.

Köszönöm az interjút! A közös munkájukhoz további sok sikert kívánok!

Vincze Barbara

Szerzőről

DVTV