Beszámoló a nyári táborról

Létrehozás: 2018. Jul. 12. - 08:45

Devecser Város Önkormányzata forrást nyert TOP-5.2.1-15-VE1-00003 pályázaton 30 gyermek táboroztatására. A táborozás koordinálásával a Devecseri Városi Könyvtár és Művelődési Házat bízta meg. Közművelődési intézményünk együttműködve iskolánkkal megvalósította a gyermekek számára tervezett egyhetes programsorozatot. Az ilyen élményszerzés hozzájárul a gyerekek testi, lelki, szellemi fejlődéséhez. A tábort helyben valósítottuk meg, és olyan programokat nyújtottunk, melyek értéket és élményt adtak a gyermekek számára. Több korosztályból tevődött össze a „csapat”, így mindegyikük megtapasztalhatta, hogy milyen az, amikor kiszakadnak a megszokott környezetből.

Célok:
Célunk volt, hogy a gyermekek a tábor ideje alatt érezzék jól magukat, legyen lekötve, ne unatkozzanak, ezért próbáltunk minél több sportprogramot, kézműves foglalkozást, kirándulást, különböző bemutatókat besűríteni az egy hétbe. A programok során mindvégig a jókedv, a vidámság volt jellemző. Az önfeledt szórakozás, a kötetlen beszélgetések, az érdekes programok biztosították a kellemes kikapcsolódást a gyermekek számára.

• Az egymás iránti felelősségérzet erősítése
  • Egészségfejlesztés
  • Mozgásfejlesztés
  • Közösségi szellem fejlesztése
  • Önbizalom erősítése
  • Kreativitás, önkifejezés fejlesztése
  • Társas kompetenciák, empátia erősítése, kapcsolatteremtő képesség fejlesztése
  • Összetartás és együttműködés erősítése
  • Problémamegoldó készség fejlesztése

A célokat vidám hangulatban, játékos feladatok kapcsán sikerült is megvalósítani. A gyerekeket, akik a megszokott élethelyzetekből kiléptek, aktivitásra késztettük.

A programok megvalósításában együtt működtünk a Devecseri Önkéntes Tűzoltóegyesület és a Devecseri Rendőrőrs munkatársaival, a Devecseri Íjászegyesület tagjaival, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Magyar Vöröskereszt munkatársaival, az Egészségfejlesztési Iroda képviselőjével. A feladatokat mindenki örömmel vállalta, a közös munkát eredményesnek ítélte.

1. nap.

A gyerekek a kiírásnak megfelelően reggel 8 órakor gyülekeztek, a tábornyitón ismertettük a hét várható programjait. Ezek után a tábor szabályait fektettük le, majd közös reggelivel indítottuk a napot.

Az étkezést követően buszos kirándulásra indultunk, hogy megcsodáljuk a Somló vidékét, megmászva a „hegyet” gyönyörködhessünk a bazaltorgonákban, a kilátóról élvezzük a csodást kilátást. A kellemesen fárasztó sétát követően az iskolába érve kézműves foglalkozásokat szerveztünk a tanulóknak.

2. nap

Ezen a napon is nyolc órakor volt a gyülekező, majd reggeli után a Magyar Vöröskereszt segítői bemutatót tartottak a sérülésekről, azok kezeléséről, majd az arcfestés során mindenki átváltozhatott kedvére. Az Egészségfejlesztési Iroda munkatársa foglalkozás, és közös beszélgetés keretében ismertette meg a tanulókat a betegségek, helyes táplálkozás, allergia témakörében felmerülő problémákkal. Az íjászat rejtelmeibe kóstolók íjakat ragadtak, hogy kipróbálják ügyességüket. Az udvaron lehetőség nyílt aszfaltrajzok készítésére, a tantermek helyet adtak a logikai játékok nyújtotta képességfejlesztésnek. Az ebédet követően a várkerti sportpálya parkolója adott helyet egy autó és quad bemutatónak, ahol a gyerekek megnézhették az extrém autózás izgalmait.

3. nap

A délelőtt folyamán Sárvárra látogattunk, ahol megtekintettük a várat, ismerkedtünk a város történelmével. A sárvári csónakázó tó az év minden időszakában kellemes kikapcsolódást nyújt, természetesen mi is éltünk a csónakázás, vízibiciklizés lehetőségével. A pihentető program után, erőt gyűjtve, a gyerekek birtokba vették a tóparti fitnesz játszótér gépeit, hogy izomcsoportjaikat átmozgassák. Hűsítő fagylaltozás után mindenki kellemes élményekkel, új ismeretekkel térhetett haza.

4. nap

A reggelit követően újra buszra szálltunk, hogy meghódítsuk a Szigligeti várat, ismereteket szerezzünk a vár történelmével kapcsolatban, majd lehetőség volt egy harcászati bemutató megtekintésére is. A Balaton part hangulatos városában Keszthelyen, a Festetics kastély kertjében pihentük ki a „harc” fáradalmait, majd sétát tettünk a mólónál. A gyerekek lenyűgözve hagyták el a magyar tenger vidékét.

5. nap

Az utolsó nap a logikai készségek fejlesztését céloztuk meg, különböző asztali és udvari fajátékok használatával. A tanulók rajzversenyen vehettek részt. Az elkészült munkáikért értékes jutalmakat kaptak. Ezután a Devecseri Önkéntes Tűzoltó Egyesület és a Devecseri Rendőrőrs tagjai tartottak bemutatót. A gyerekek vidáman álltak be tűzoltónak, ismerkedhettek eszközeikkel, beülhettek a gépjárműfecskendőbe.

Délután vidám táncos, zenés mulatság keretében búcsúztunk el egymástól és a tábori élettől.